TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi autor: Zbigniew Olesiński
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: C.H. Beck
ISBN: 978-83-255-1917-9
Wydanie: 2010 r.
Język: polski

Dostępność: aktualnie niedostępny
49,00 zł 44,10 zł
Powiadom, gdy będzie dostępny
 
Powiadomienie o dostępności towaru
Obrazek ochronny
 

Znaczenie sieci relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce

Decydujące znaczenie dla rozwoju gospodarczego społeczeństw ma sposób kształtowania ładu politycznego, gospodarczego i społecznego. Obecnie – zdaniem Autora – kształtowanie tego ładu powinno być oparte na rozwoju sieci kontaktów, relacji oraz więzi społecznych między poszczególnymi podmiotami, czyli na tworzeniu sieci relacji międzyorganizacyjnych. Szczególnie ważną rolę powinno w tym procesie odgrywać państwo.


Autor uważa też, że rozwój sieci relacji międzyorganizacyjnych powinien sprzyjać procesom integracyjnym na danym terytorium (w wymiarze lokalnym, regionalnym, narodowym, międzynarodowym czy globalnym), wpływać na wzrost przedsiębiorczości i innowacyjności, a co za tym idzie – również konkurencyjności przedsiębiorstw usytuowanych na tym terytorium, co z kolei powinno znacznie przyspieszyć procesy poprawy konkurencyjności tego terytorium jako całości.


„W dyskursie naukowym, który jest istotą książki Z. Olesińskiego, zaprezentowano (uzasadniając i weryfikując wynikami własnych badań) odpowiedzi na pytania o: rolę, znaczenie i w ogóle o istotę budowy i rozwoju sieci organizacji, instytucji dla budowy ładu politycznego, gospodarczego i społecznego; pytań o racjonalizację procesów budowy tych sieci, jako swoistej struktury współpracujących jednostek i organizacji (klastrów), struktur racjonalizujących procesy kreowania nowej, innowacyjnej wiedzy, jej wymiany i dyfuzji”.

Prof. zw. dr hab. inż. Jan Stachowicz
Katedra Podstaw Zarządzania i Marketingu, Politechnika Śląska


„W wyniku gruntownych studiów literaturowych i starannie przeprowadzonych badań empirycznych powstało oryginalne naukowe opracowanie. Książka ta to ważna pozycja w dorobku Autora, ale również ważna pozycja naukowa w dziedzinie nauk o zarządzaniu”.

Prof. zw. dr hab. Ewa Bojar
Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska


Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich, jak i do praktyków gospodarczych – menedżerów, kadry zarządzającej, pracowników administracji publicznej i instytucji samorządowych szczebla centralnego i terytorialnego.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Edukacyjna akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier