TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 06 Dziennikarstwo w kontekście tabloidyzujących się mediów autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 06 Dziennikarstwo w kontekście tabloidyzujących się mediów

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-8012-090-7
Wydanie: 1, 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
2,50 zł 2,30 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 2,50 zł
 
 

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też konstruowanie się dziennikarskiej tożsamości zawodowej i jej współczesne transformacje. Zgodnie ze słowami: „Ja, które się ciągle zmienia, to ja, które żyje” (Virginia Voolf, <i>Fale</i>), można uznać, że dziennikarstwo w sensie nowoczesnym, które rodziło się – bynajmniej nie bezkonfliktowo – w XIX wieku, w XXI wieku dostosowuje się do swoich czasów, z uwzględnieniem zmian społecznych, kulturowych, politycznych, technologicznych. Zmiany w dziennikarstwie prowokują dyskusje o jego „śmierci”. Te są jednak chyba „przedwczesne”, choć pobudzające poznawczo i nośne społecznie. Dziennikarz o tożsamości „wibrującej”, o „nasyconym ja”, o wielu tożsamościach, uwikłany w politykę, zdeterminowany techniką – każde z ujęć mówi o tym, kim jest dziennikarz. Tu prosta odpowiedź: „Dziennikarz – osoba zajmująca się przygotowywaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu” nie zda egzaminu, powie bowiem tylko część prawdy o ludziach tworzących grupę bardzo złożoną, heterogeniczną, „płynną”. W tomie znajdujemy artykuły kładące akcent na opis tożsamości zbiorowej, profesjonalnej, a obok nich artykuły o charakterze <i>case study</i>, w których pokazano przenikanie się tego, co zbiorowe, z tym, co indywidualne, jednostkowe. Podobnie jak w dwóch wcześniejszych tomach z cyklu <i>Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną</i>, tak i w tym poświęconym tożsamości dziennikarza głos zabierają naukowcy reprezentujący różne dziedziny wiedzy, którzy zajmują się mediami i komunikacją zapośredniczoną medialnie; są to kulturoznawcy, medioznawcy, lingwiści, historycy i teoretycy literatury. Wszyscy autorzy są pracownikami Uniwersytetu Śląskiego lub są z nim związani.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Edukacyjna akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier