TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Odmiany polszczyzny w szkole - 01 Jak się mówi i pisze w szkole? Szkic do pejzażu dydaktycznego szkolnych odmian językowych autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Odmiany polszczyzny w szkole - 01 Jak się mówi i pisze w szkole? Szkic do pejzażu dydaktycznego szkolnych odmian językowych

Teoria i praktyka
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-8012-237-6
Wydanie: 1, 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
2,00 zł 1,80 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2013 r. 2,00 zł
 
 

W monograficznym tomie zbiorowym zamieszczono kilkanaście artykułów, w których autorzy językoznawcy i dydaktycy języka podejmują problemy zróżnicowania odmian współczesnej polszczyzny w kontekście edukacji polonistycznej. Uwzględniają odmiany językowe, którymi uczniowie posługują się w szkolnych i pozaszkolnych sytuacjach komunikacyjnych, analizują umiejętności dzieci i młodzieży w zakresie używania polszczyzny ogólnej (standardowej). W kręgu zainteresowań autorów znalazły się odmiany: środowiskowa (socjolekt młodzieżowy), dialektalna i medialna oraz ich wpływ na język wypowiedzi uczniowskich. Większość artykułów ma charakter badawczy – autorzy odwołują się do wyników swoich analiz, dzielą się refleksją teoretyczną i formułują konkluzje ważne dla praktyki dydaktycznej, dotyczące doceniania w szkole wiedzy o odmianach współczesnego języka polskiego oraz kształcenia umiejętności komunikacyjno-językowych uczniów. Publikacja jest adresowana do dialektologów, dydaktyków języka, pedagogów i nauczycieli polonistów.

<b>Recenzja</b> książki ukazała się w czasopiśmie <b>„Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”. T. 23</b>, s. 175–184 (Autorka recenzji: Małgorzata Kita).

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Edukacyjna akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier